Сайт Погребенної Наталії Іванівни

Меню сайту
Категорії розділу
Виховна робота [10]
Презентації [2]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 2
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Виховна робота

Привіт! Я - конфлікт!
[ Викачати з сервера (23.6 Kb) ] 27.02.2017, 18:27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

«Привіт! Я - конфлікт»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

соціальний педагог

Погребенна Наталія Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-2017-

 

 

 

Година спілкування «Привіт! Я – конфлікт»

 

Мета: визначити, що таке конфлікт; виявити рівень конфліктності в учнів; формувати уміння поважати особисте «Я» кожної людини, конфліктну компетентність учнів, здатність до толерантної поведінки.

 

Конфлікти – це норма життя.

Якщо у вашому житті немає конфліктів,

перевірте, чи є у вас пульс.

Ч.Ліксон

 

Жити – значить мати проблеми.

Вирішувати їх – значить рости інтелектуально.

Дж. П. Гілфорд, психолог

 

І. Вступне слово.

Відомий французький письменник А. де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю у світі. Спілкування людей досить складний і тонкий процес. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо у ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти у нашому житті? Як їх розпізнати, попередити, розв’язати? Про все це ми поговоримо зараз.

Конфлікт це проблема досить серйозна. Існує навіть наука, яка називається конфліктологія. Що ж таке конфлікт?

ІІ. «Мозковий штурм»

Робота в групах: «Конфлікт – це…»

Презентація своєї позиції

Підсумок. Конфлікт – це сутичка окремих людей чи груп, які виражають різні, а часом і протилежні цілі, інтереси і погляди.

Для виникнення конфлікту необхідна конфліктна ситуація. Хоча не кожна конфліктна ситуація веде до конфлікту. Повинен бути інцидент – збіг обставин, який є приводом для початку безпосередньої сутички сторін. Конфліктна ситуація – це сигнал про те, що виникла проблема.

ІІІ. «Айсберг»

Уявіть, що ви пливете на крижині у Льодовитому океані. І раптом бачите попереду величезний айсберг, який насувається на вас.

– Як ви почуваєтеся? (На лівому боці дошки записуються висловлені почуття).

– А тепер скажіть, як ви почуваєтеся, коли знаходитесь у конфлікті? (На правому боці дошки записуються висловлені почуття).

– Чи можна щось змінити у цих двох ситуаціях: на крижині в океані і в конфлікті?

  • Чи були ви коли-небудь учасниками якогось конфлікту?
  • Коли і де найчастіше у вас виникали конфлікти?
  • Хто більше винен у конфлікті?
  • Час минув. Конфлікт вичерпався. Що ви відчуваєте, коли згадуєте про якийсь конфлікт?

Конфлікти – це необхідне явище нашого життя. Якщо вони є, значить виконують якість важливі функції у житті людини і суспільства. Причому ці функції можуть бути як позитивними, так і негативними.

ІІІ. Формула конфлікту

Конфлікт складається з : проблеми, учасників, конфліктної ситуації, інциденту.

Існує такий термін «конфліктна особистість». Яку особистість, на вашу думку, можна назвати конфліктною? Як би ви визначили її риси характеру?

У такої особистості є:

  1. Бажання домінувати за будь-яких обставин.
  2. бажання бути занадто принциповим (псевдопринциповість).
  3. надмірна прямолінійність у висловлюваннях і судженнях
  4. Поганий настрій, роздратованість
  5. Несправедлива оцінка вчинків і дій інших

Вам подобається спілкуватися з конфліктними особистостями? Чому?

Якщо ти прагнеш чогось досягти у житті, ніколи не витрачай часу на сварки, які псують настрій. Єдиний спосіб виграти в суперечці – уникнути її.

ІV. Тест «Самооцінка поводження у конфліктній ситуації» (Додаток)

V. Емоції. Керування емоціями.

Під час конфлікту людина перебуває в стані емоційного збудження. Які емоції супроводжують конфлікт? (Гнів, злість, роздратування, розчарування)

Вчені виявили, що жодна конфліктна ситуація не проходить для організму безслідно.

Емоційний стан людини регулює насамперед нервова система. У свою чергу емоції впливають на стан і функціонування внутрішніх органів. Образа, сварка, горе, гнів, заздрощі, прагнення помститися – усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя. Негативні емоції спричиняють зрушення у серцево-судинній системі. Вони нерідко супроводжуються завмиранням серця, болем або неприємними відчуттями у ньому, підвищенням артеріального тиску.

Як же вийти зі стану, який виник під впливом негативних емоцій? Насамперед треба навчитися контролювати настрій. Якщо він зіпсувався, спробуйте знайти причини цього. Якщо не вдається розібратися у напруженій ситуації і знайти вихід з неї, допомогти може універсальний засіб – фізична праця, рух, погулянка або цілющий вплив природи, улюблена музика.

Способи подолання конфліктів і вихід з них

  1. Спробуйте висловити проблему, що лежить в основі конфлікту, однією фразою, тобто чітко сформулюйте, через що стався конфлікт.
  2. Визначте основних учасників конфлікту, тобто тих, хто був утягнений в конфліктну ситуацію.
  3. Визначте проблемні точки, тобто безпосередню причину конфлікту.
  4. Визначте точки зору обох конфліктуючих сторін на дану проблему, тобто з’ясуйте, чого домагаються конфліктуючі сторони.
  5. Спільними зусиллями знайдіть шляхи виходу з конфліктної ситуації.

VІ. Практичні рекомендації

Щоб зробити правильні висновки з конфліктних ситуацій, запам’ятайте кілька порад.

  1. Подумайте, який урок ви можете винести з конфлікту і яку користь можна отримати з цього сумного досвіду.
  2. Не дозволяйте негативному життєвому досвіду збити себе зі шляху.
  3. Визначте свою власну позицію і спирайтесь на неї, не допускайте впливу на неї інших людей.
  4. Не давайте конфлікту підірвати віру до самого себе і знизити самооцінку.
  5. Пам’ятайте: конфлікти – лише незначна частина вашого життя.
  6. Позбудьтеся негативних емоцій, які залишилися після конфлікту: навчіться прощати самого себе; перечекайте, поки зникнуть пов’язані з конфліктом почуття; усвідомте, що інші можуть не так критично оцінювати вас і те, що трапилося, ніж ви самі.
  7. Уникайте людей, які засуджують вас, прагніть спілкуватися з доброзичливими людьми.
  8. Не витрачайте занадто багато сил, щоб переконати скептиків, або на спілкування з тими, хто не хоче вас слухати.
  9. Будьте готові до спілкування з тими, у кого, на вашу думку, залишився неприємний осад після конфлікту.

 

Тест «Самооцінка поводження у конфліктній ситуації»

Інструкція. Прочитайте уважно твердження. Поставте відповідний бал у бланку відповідей. Відповідайте швидко, не задумуючись. Якщо ви часто поводитесь саме так, як ідеться в твердженні, поставте собі 3 бали, інколи – 2 бали, рідко – 1 бал.

Як ви зазвичай поводитеся в конфліктній ситуації?

  1. Погрожую або б’юся.
  2. Намагаюся прийняти точку зору опонента і рахуватися з нею як із власною.
  3. Шукаю компроміси.
  4. Припускаю, що не правий, навіть коли не можу повірити в це остаточно.
  5. Уникаю опонента.
  6. Прагну будь-що домогтися свого.
  7. Намагаюся з’ясувати з чим згодний, а з чим – категорично ні.
  8. Іду на компроміс.
  9. Здаюся.
  10. Змінюю тему.
  11. Наполягаю на своєму доти, доки не доможуся свого.
  12. Намагаюся знайти джерело конфлікту і зрозуміти, з чого все почалося.
  13. Трохи поступаюся, підштовхуючи таким чином до поступок іншу сторону.
  14. Пропоную мир.
  15. Намагаюся перетворити все на жарт.

 

 

Бланк відповідей

1

6

11

Тип «А»

2

7

12

Тип «Б»

3

8

13

Тип «В»

4

9

14

Тип «Г»

5

10

15

Тип «Д»

 

Обробка результатів. Підрахуйте кількість балів у кожному горизонтальному ряді. Так сума балів під номерами 1, 6, 11 – це тип «А» і т.п. Де найбільше балів, той тип і переважає.

«А» - «жорсткий стиль розв’язання суперечок». Людина до останнього наполягає на своєму, обстоюючи свою позицію. Будь-що прагне виграти і вважає, що завжди права.

«Б» - «демократичний стиль». Людина дотримується думки, що завжди можна домовитися. Під час суперечок намагається запропонувати альтернативу, шукає рішення, яке б задовольнило обидві сторони.

«В» - «компромісний стиль». Людина з самого початку згодна на компроміс.

«Г» - «м’який стиль». Свого опонента ці люди «знищують» добротою. Охоче пристають до точки зору опонента, відмовляючись від своєї.

«Д» - «уникаючий стиль». Кредо такої людини – «вчасно піти». Ці люди намагаються не загострювати ситуації, не доводити конфлікт до відкритого зіткнення.

 

 

Література

  1. Виховна система школи / Упоряд. В.В.Григораш. – Х.: Вид. група «Основа», 2006.
  2. Мочаліна Н. Педагогічний конфлікт: практика психологічної допомоги // Психолог. – 2007. – № 45. – С. 7 – 11.
  3. Туріщева Л.В. Класні години. 7 – 11 класи. Психологія в практиці класного керівника. – Х.: Вид. група «Основа», 2008.

 

 

 

 

Категорія: Виховна робота | Додав: pogrebennanatalia
Переглядів: 645 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2025
    uCoz